آنچه مورینیو باید بعد از تعطیلاتش انجام بدهد
 
ال کلاسیکو
مطالب جالب رئال مادرید و بارسلونا را در این وبسایت بیابید

داستان مادرید در حال حاضر چیزی شبیه به یک درام است .آنها در حالی سال 2012 را به اتمام میرسانند که باید لالیگا را به فراموشی بسپارند همان جامی که چند ماه قبل با اقتدار و ثبت رکوردهای جدید به آن دست یافته بودند.مورینیو متهم ردیف اول فجایع این فصل رئال مادرید به رای مطبوعات اسپانیایی است .مطبوعات معتقدند مورینیو میان بازیکنان پرتغالی و اسپانیایی فرق می گذارد و با ایجاد حاشیه تیم را از مسیر قهرمانی خارج کرده است.

اینکه ژوزه مورینیو عامل اصلی ناکامی این فصل رئال مادرید است یا نه جای بحث فراوان دارد اما مطمئننا تنها کسی که می تواند تیم را از این بحران فعلی خارج کند همین آقای خاص است.تعطیلات سال نو می تواند فرصت خوبی در اختیار مورینیو قرار دهد تا بتواند شرایط را بار دیگر به حالت اولیه بازگرداند.آنچه که مورینیو باید برای احیای تیمش انجام دهد می تواند موارد زیر باشند

1-    کنار آمدن با باشگاه

مورینیو از زمان پیوستن به رئال تا به اینجا تقریبا با همه مسوولان باشگاه درافتاده.خورخه والدانو- زیدان – ایکرکاسیاس وسرجیو راموس– آلبرتو توریل و... . اما آنچه که بیش از هرچیز دیگر در دعواهای مورینیو با باشگاه به چشم می آید زورآزمایی خوزه با اسطوره ها و نمادهای باشگاه است.مورینیو در تمام این بحث و جدل ها میخواهد نشان دهد که زورش به اسطوره ها و چهره های مطرح باشگاه میرسد و این مطلب جدیدی نیست چرا که همه میدانیم دوپادشاه در یک اقلیم نمی گنجند.کارنامه هر دو طرف دعوا کاملا درخشان است.باشگاه رئال مادرید به قدمت 110 ساله و 9 قهرمانی در اروپا و ستارگانی بیشماری که در این تیم بوده اند می نازد و مورینیو به افتخارات فراوانی که با چلسی و اینتر و پورتو به دست آورده.در این بین هواداران رئال هم دودسته شده اند.آنهایی که در این مبارزه با مورینیو هستند بعد از بازی برابر آلکویانو اورا تشویق کردند و آنهایی که طرفدار باشگاه هستند هم بعداز اتمام همان بازی برای مورینیو سوت زدند.بی تردید سرنوشت این مبارزه نتایج رئال را در ادامه فصل بهتر یا ضعیف تر خواهد کرد. ریش و قیچی دست مورینیو است و او خوب میداند که اولین شرط قهرمانی اتحاد و یکدستگی تیم است .


2-    حل مشکلات تاکتیکی

سیستم بازی رئال مادرید از زمان آمدن مورینیو 4-2-3-1 بوده .سیستم رایج و مد فعلی فوتبال جهان.مورینیو در خط هافبک از دوهافبک دفاعی استفاده می کند(معمولا آلونسو و خدیرا) که در جلوی آنها و در پست شماره 8 مسوت اوزیل قرار میگیرد.این سه بازیکن روی هم یک مثلث تشکیل میدهند.مثلثی که میتوان آنرا مرکز فرماندهی تیم دانست.عملکرد تیم عموما بستگی به عملکرد این سه بازیکن دارد و به نظر میرسد عملکرد این مثلث در این فصل به شدت افت کرده.در اکثر بازی های این فصل رئال ارتباط میان اوزیل و دوراس عقب این مثلث برقرار نمی شد و در نتیجه اوزیل در جریان  بازی کاملا محو می شد.در چنین شرایطی معمولا پاسهای بلند و دقیق ژابی آلونسو به کمک رئال می آمد اما آلونسو هم به مانند بسیاری از ستارگان رئال افت محسوسی داشته و خبری از این پاسهای چشم نواز نیست.علاو بر این مصدومیت مارسلو که در حملات رئال به خصوص از جناح رونالدو تاثیر به سزایی داشت از شادابی و طراوت رئال مادرید کاسته.

3-    تمرکز بر روی کوپا و چمپیونزلیگ به جای لالیگا

لالیگا برای مادرید از دست رفته خواهد بود بنابراین سرمایه گذاری برای بازیهای لیگ می تواند یک اشتباه مرگبار تلقی شود.مورینیو باید در ادامه به دنبال قهرمانی در کوپادل ری و لیگ قهرمانان باشد و این دو جام را اولویت اول و اصلی قرار دهد.بر طبق برنامه رئال مادرید بعد از بازی برابر بارسا در لالیگا باید خودش را برای 2 بازی سرنوشت ساز دیگر به فاصله 3 روز آماده کند که احتمالا باز هم برابر بارسا(در جام حذفی) و منچستریونایتد خواهد بود.با توجه به احتمال مصدومیت ها  و محرومیت ها بهتر است مورینیو از همین حالا در فکر برنامه ای برای پیروزی در چند بازی فشرده و سرنوشت ساز برابر بارسا و منچستر باشد تا همانند آنچه سال گذشته برای تیمش رخ داد به وجود نیاید.

4-خرید بازیکن جدید

افول ستارگانی همچون بنزما – دی ماریا  و رونالدو در این فصل ضربه شدیدی به مادرید وارد کرد تا جاییکه مورینیو بعد از شکست برابر سلتاویگو در جام حذفی گفت :"برخی بازیکنان مرا ناامید کرده اند." مادرید در فصل نقل و انتقالات زمستانی فرصت خوبی برای جذب بازیکن دارد.شاید خرید یک مهاجم برای مثال فالکائو بتواند تا حدودی مشکلات رئالی ها را برطرف کند.مورینیو 2 فصل پیش در فصل نقل و انتققالات زمستان آدبایور را به برنابئو آورد و به نتایج خوبی هم دست یافت.شاید این فصل یک چنین انتقالی بتواند اوضاع را تغییر دهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی بازدید کنندگان وبسایت الکلاسیکو. این وبسایت در تاریخ 26/۱0/۱۳۹۰ فعال شده و با هدف پر کردن اوقات فراقت با فوتبال جزاب رئال مادرید و بارسلونا مشغول به کار شده است.امید است به لطف خدا و با انتقادات و پیشنهادهای شما عزیزان لحظات خوبی را برای شما ایجاد کنیم.
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ال کلاسیکو و آدرس el-clasico.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان